Dlaczego warto implementować telematykę w wypożyczalniach samochodów

Dlaczego warto implementować telematykę w wypożyczalniach samochodów

Polskie wypożyczalnie samochodów cieszą się obecnie sporym zainteresowaniem, ze względu na to, że nie wszystkich stać na wykupienie nauki jazdy oraz następnie własnego auta. Nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ za używane auto średniej klasy trzeba wydać blisko 30 tysięcy złotych. Wydawać się zatem by mogło, że właściciele takich wypożyczalni nie mają zmartwień. Nic bardziej mylnego. Problemy dotyczą nawet najdrobniejszych rozliczeń związanych z paliwem. Jednym ze sposobów jest implementacja telematyki, która przynosi wiele korzyści.

Kontrola stanu jakości aut

Każdy właściciel prowadzący wypożyczalnie aut doskonale wie, że aby zapewnić jak najlepsze usługi musi monitorować stan techniczny floty. Niespodziewane awarie i usterki, co gorsze skutkujące wypadkiem podczas prowadzenia auta klienta mogą skończyć się tragicznie. Klienci w dobie internetu bardzo szybko dzielą się swoimi opiniami, dlatego w rezultacie wypożyczalnia może stracić klientów i zbankrutować. Rozwiązaniem jest regularne sprawdzanie stanu technicznego auta za pomocą systemów telematycznych. Wystarczy zamontować urządzenia wewnątrz pojazdów wykrywające wszelkie problemy i usterki w każdym samochodzie. W rezultacie jako właściciele będziemy na bieżąco wiedzieć o usterkach i mogli szybko je usunąć.

Sprawne wykonywanie czynności administracyjnych

Prowadzenie dokumentacji związanych z taką działalnością gospodarczą, jakim jest wypożyczalnia, bywa bardzo żmudne. Rejestry wypożyczeń, dokumenty osób wynajmujących i bazy danych – to wszystko wymaga dodatkowych rąk do pracy. Dedykowany program dla wypożyczalni samochodów, będący formą telematyki pozwala znacznie zredukować nakłady pracy związanej z czynnościami administracyjnymi. Implementując taki program, jako właściciel biznesu możemy z łatwością przetwarzać dane na wiele sposób oraz wykorzystywać je do sporządzania raportów i analiz. Dedykowany program może zawierać również osobne zakładki dla klientów, które pozwoliłby zarezerwować auto oraz wgrać

dokumenty. Takie udogodnienie dla klientów mogłoby się wiązać z wyprzedzeniem konkurencji.

Wykrywanie brawurowej jazdy

Za pomocą systemów telematycznych możemy monitorować styl jazdy osób, które wypożyczyły auto z naszej floty. Wiele klientów wynajmujących auta na dany okres jeździ brawurowo, ponieważ wiedzą, że to nie ich auto i często jeżdżą „do odcięcia”, chcąc przetestować osiągi silnika. Za pomocą specjalnych urządzeń możemy mieć kontrolę nad osiąganymi prędkościami i szybko reagować w przypadku gdy klient jawnie łamie regulamin i naraża na powstanie kolizji.